مقدمه سایت های درج آگهی (نیازمندیها)

سایت ها و پلتفورم های درج آگهی، ابزاری برای ایجاد رابطه و تعامل بین خریدار و فروشنده هستند .یکی از ارزانترین و پربازده ترین راه های تبلیغات و فروش محصول و خدمات، درج آگهی در این سایت ها وپلتفورم های درج آگهی است. این سایت ها به کاربران اجازه می دهند که آگهی های خود را ثبت کنند و به نمایش دربیاورند.

ویژگی های سایتهای درج آگهی

این سایت ها و سیستم ها  ویژگی های خوب و بدی دارند که در ادامه به بررسی این ویژگی ها می پردازم.

آگهی به صورت محدود در سایت قرار می گیرد

معمولا آگهی ها برای یک ماه در این سایت ها قرار می گیرند و اگر بخواهید آگهی را تمدید کنید باید مبلغی بپردازید و یا آگهی خودتان را حذف کرده و آگهی جدید ثبت کنید.

حذف آگهی و درج مجدد آن به ضرر شماست، چراکه آگهی که یکماه در سایت بوده، سئو SEO خوبی پیدا کرده؛ یعنی در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بندی خوبی دارد و اگر آن را حذف کنید، به ضرر شماست چرا که مشتری هایی که از راه موتورهای جستجو به دست می آوردید را از دست می دهید.

مثال: فرض کنید آگهی برای خدمات قالی شویی دارید و آگهی یک ماه در سایت به نمایش درآمده؛ سئو خوبی دارد و در گوگل رنکینگ بالایی دارد. کسانی که در گوگل به دنبال قالیشویی هستند شما را سریعتر پیدا می کنند و مشتریان بیشتری جذب می کنید.

نکته: درآمد سایت های آگهی از همین خدمات اضافی است که ارائه می دهند؛ معمولا ثبت آگهی رایگان است و برای خدمات اضافی باید هزینه کنید.

وقتی آگهی مدت زمان طولانی در سایت درج شده باشد؛ علاوه بر کاربران سایت درج آگهی، کاربرانی که در گوگل به دنبال محصول یا خدمات شما هستند هم به راحتی شما را پیدا می کنند و تبدیل به مشتریتان می شوند.

ممکن است بگویید وقتی مدت طولانی آگهی تان در سایت های درج آگهی (مانند دیوار) باشد؛ آگهی بین آگهی های جدید گم می شود که این قضیه کاملا درست است، برای همین سایت های نیازمندی و درج آگهی قابلیتی اضافه کرده اند، که با پرداخت مبلغی آگهی شما به صدر آگهی های درج شده می آید.

مثال: در سایت دیوار با پرداخت مبلغی، آگهی شما به صدر آگهیهای درج شده می آید و به این قابلیت در سایت دیوار «نردبان» می گویند.

بهترین کار این است که اگر محصول یا خدماتی دارید، یک آگهی ثبت کنید و هر چند وقت از  امکانات ساید درج آگهی استفاده کنید و آگهی تان را به صدر آگهی ها بیاورید و زمان آن را تمدید کنید.

محدودیت در ثبت آگهی

تعداد محدودی آگهی در روز می توانید ثبت کنید. در اکثر سایت ها و پلتفورم ها، ثبت آگهی رایگان است ولی اگر بخواهید تعداد بیشتری آگهی ثبت کنید باید هزینه آن را بپردازید.

مثال: در سایت دیوار می توانید روزانه 3 آگهی ثبت کنید و برای ثبت آگهی های بیشتر باید هزینه کنید. اگر بخواهید آگهی های بیشتری ثبت کنید دو راه پیش روی شماست:

  • پرداخت هزینه و ثبت آگهی بیشتر
  • استفاده از چند اکانت

اگر بخواهید بدون پرداخت هزینه چندین آگهی در روز ثبت کنید؛ می توانید چند تا اکانت بسازید. البته توجه داشته باشید که داشتن چند اکانت خلاف قوانین سایتهای درج آگهی است.

نکته: اگر می خواهید چند اکانت بسازید، از نرم افزار های مدیریت چند اکانت استفاده کنید که به راحتی با سرچ در گوگل می توانید آنها را تهیه کنید.

تفکیک و دسته بندی دقیق

سایت های درج آگهی تفکیک و دسته بندی های دقیقی دارند. آگهی ها از لحاظ موضوع و هم از لحاظ موقعیت مکانی (استان، شهر، منطقه) تفکیک و جدا می شوند.

توجه: در هنگام درج آگهی حتما توجه کنید که موضوع و موقعیت مکانی را درست انتخاب می کنید.

توجه: بعضی از سایت ها و سیستم ها، مختص یک موضوع هستند و همه آگهی های آن ها درباره یک موضوع است؛ مثلا فقط آگهی های خرید و فروش ملک را قرار می دهند. ثبت آگهی در سایت های اختصاصی موضوع شما، راندمان بالاتری دارد.

مثال: اگر آگهی فروش اتومبیل را در سایت اختصاصی فروش اتومبیل قرار دهید، راندمان بیشتری دارد.

نکته: هرچه موضوع را دقیقتر انتخاب کنید، مخاطبان و مشتریان راحتتر شما را پیدا می کنند.

الگوریتم ثبت آگهی

کارکرد تمامی سایت های نیازمندی و درج آگهی (مانند دیوار و شیپور) مشابه یکدیگر هست. ابتدا باید در سایت عضو شوید و در هنگام ثبت نام اطلاعاتتان را وارد کنید، چرا که شما در برابر آگهی که ثبت می کنید مسئولید و اگر آگهی مشکل قانونی داشته باشد، مسئولیت آگهی به عهده کسی است که آگهی را ثبت کرده است. (البته قبل از درج شدن آگهی تان در سایت، توسط ناظران سایت بررسی می شود.)

پس از ثبت نام، آگهی خودتان را ثبت کنید و منتظر بمانید تا آگهی تایید شود و در سایت قرار بگیرد. در هنگام درج آگهی به نکات زیر توجه کنید.

  1. عنوانی مختصر و جذاب برای آگهی انتخاب کنید: عنوان نباید طولانی باشد، از آوردن کلمات اضافی مانند: مفت، حراج و… در عنوان جدا خودداری کنید؛ همچنین قیمت را در عنوان بیان نکنید؛ این کار تاثیر منفی بر بازدیدکنندگان می گذارد.
  2. موقعیت مکانی (استان، شهر و محله) آگهی تان را به طور دقیق مشخص کنید.

مثال: فرض کنید خدمات قالی شویی در مشهد انجام می دهید. آگهی شما برای کسی که در اصفهان است اصلا جذاب نیست.

  1. موضوع آگهی تان را دقیق مشخص کنید: افرادی که دنبال خدمات یا محصولات شما هستند، آگهی با آن موضوع را جستجو می کنند و اگر موضوع را دقیق مشخص کرده باشید، مشتری ها شما را راحت تر پیدا می کنند.
  2. درج عکس در آگهی: عکس خیلی مهم و تاثیرگذار است. آگهی هایی که عکس دارند بیشتر مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می گیرند. سعی کنید چند تا عکس بگذارید. عکس ها باید کیفیت مطلوبی داشته باشند.
  3. در هنگام درج آگهی، حتما شماره تماس و راه ارتباطی برای مشتریان بگذارید. در صورت امکان ،چند راه ارتباطی قرار دهید.
  4. قیمت کالا یا خدماتتان را به صورت دقیق و واضح در آگهی مشخص کنید و تا جایی می شود از درج قیمت توافقی و مواردی نظیر آن خودداری کنید.
  5. مشخصات و اطلاعات کامل محصول یا خدماتتان را در آگهی بنویسید؛ با اینکار نظر بازدیدکنند گان را جذب می کنید و هم در وقتتان صرفه جویی می شود؛ چراکه اگر اطلاعات کامل نباشند، مشتریان و بازدیدکنندگان با شما تماس می گیرند و اطلاعات از شما می خواند پس بهتر است که همه اطلاعات را در آگهی ذکر کنید.
درس بعدی فهرست درسنامه درس قبلی

 

مشاهده درسنامه های دیگر

لینکدونی آریا ـ لینک جدید ترین و بهترین گروه ها و کانال های روبیکا

عضویت در لینکدونی