مقدمه تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام بازدهی بالایی دارد و چون کاربران ایرانی زیادی دارد، می تواند محیطی مناسب برای بازاریابی محصولات و خدماتتان باشد. اینستاگرام محبوبترین شبکه اجتماعی تصویری و ویدئویی در سراسر جهان است و مخاطبان زیادی دارد. عمده محتوای اینستاگرام را تصاویر و ویدئوها تشکیل می دهند. در ادامه تعریف سایت ویکیپدیا از شبکه اجتماعی اینستاگرام را بررسی می کنیم.

ویکیپدیا

اینستاگرام (Instagram) شبکه اجتماعی هم رسانی عکس و ویدئو است که کوین سیستروم و مایک کرایگر آن را بنیان نهادند و هم اکنون شرکت فیسبوک مالکیت آن را برعهده دارد. این نرم افزار این امکان را به کاربران خود می دهد که عکسها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، تامبلر و فلیکر هم رسانی کنند. کاربران همچنین می توانند از فیلترهای دیجیتال برای تصاویرشان استفاده کنند. محدودیت هم رسانی ویدئو در اینستاگرام ۶۰ ثانیه است.

اینستاگرام یک نرم افزار مالکیتی است و برای آی او اس، اندروید و مایکروسافت ویندوز در دسترس است. دنبال شده ترین مرد در اینستاگرام کریستیانو رونالدو ورزشکار و دنبال شده ترین زن نیز آریانا گرانده خواننده است. تخم مرغ اینستاگرام نیز بیشترین لایک را در این شبکه اجتماعی به دست آورده است. دیگر افرادی که بیشترین دنبال کننده را در اینستاگرام دارند: سلنا گومز، دوئین جانسون، کای لی جنر، کیم کارداشیان، لیونل مسی و بیانسه هستند.

در دههٔ ۲۰۱۰، اینستاگرام چهارمین نرم افزار پرهوادار موبایلی بوده است.

محتوا و تبلیغات در اینستاگرام

در اینستاگرام محتوا در قالب های: پست، استوری ،IGTV، کپشن، کامنتو ریل قرار می گیرند. اگر قصد دارید محتوای تبلیغاتی در اینستاگرام قرار دهید، باید محتوای تبلیغاتیتان در یکی از قالب های ذکرشده باشد. در ادامه به بررسی هر یک می پردازم.

پست اینستاگرام

پست اینستاگرام رایج ترین قالب انتشار محتوا در اینستاگرام است. پست ها می توانند شامل کپشن (توضیحاتپست که در زیر پست نمایش داده می شوند) باشند. در پست می توان از تگ ها و آی دی ها استفاده کرد، یعنی می توانید آدرس پیج اینستاگرامتان را در پست ها و کپشن قرار دهید، ولی نمی توانید لینک در پست و کپشن قرار دهید.

هزینه پست های تبلیغاتی در اینستاگرام نسبت به بقیه روش های تبلیغات مانند استوری بالاتر است. هزینه پست های تبلیغاتی به تعداد دنبال کنندگان (تعداد فالوئرها) پیجی که تبلیغاتتان را در آن قرار می دهید، بستتگی دارد.

روال تبلیغات پستی در اینستاگرام به این صورت است که محتوای تبلیغاتی را برای ادمین پیج ارسال می کنید و هزینه تبلیغات را می پردازید و در هر زمانی که با هم توافق می کنید، پست شما در پیج قرار می گیرد. پست تبلیغاتیتان می تواند همیشگی یا موقتی باشد، به اینصورت که پست برای همیشه در پیج قرار بگیرد یا بعد از مدت زمان خاصی (چند ساعت تا چند روز) از پیج حذف شود. مسلما هزینه تبلیغات همیشگی بیشتر است و بازده بیشتری دارد؛ چراکه پستتان در قسمت سرچ محتوای اینستاگرام قرار می گیرد و می تواند بازدید بیشتری در آینده کسب کند.

توصیه: اگر می خواهید تبلیغاتتان به صورت پست در اینستاگرام قرار بگیرد، پستتان را به صورت همیشگی در پیج قرار دهید.

نکته: اکثر بیزنس ها پیج مخصوص خود را در اینستاگرام می سازند و وقتی تبلیغات می کنند، علاوه بر محصولات و خدماتشان پیج خودشان را هم تبلیغ می کنند؛ پس اگر می خواهید در اینستاگرام تبلیغات انجام دهید حتما یک پیج کاری برای کسبوکارتان بسازید و علاوه بر محصولات و خدماتتان پیجتان را هم تبلیغ کنید.

نکته: ساخت پیج مزایای زیادی دارد یکی از این مزایا این است که افراد می توانند از طریق سرچ اینستاگرام شما را پیدا کنند .

 تبلیغات در استوری اینستاگرام

بعد از پست رایج ترین قالب محتوا در اینستاگرام استوری است. استوری محتوایی با محدودیت زمانی است و این محتوا پس از مدتی پاک می شود (البته اگر استوری هایلایت شود همیشگی می شود.). تبلیغات در استوری بازده بالایی دارد و به سرعت نتیجه بخش است. استوری قابلیت قرار دادن لینک دارد، یعنی می توانید لینک فروشگاه یا وبسایتتان را در استوری قرار دهید و هنگامی که کاربر صفحه را به سمت بالا بکشد لینک برایش در مرورگر باز می شود. اگر فروشگاه اینترنتی دارید بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام، استفاده از استوری است.

هزینه تبلیغات استوری پایینتر از تبلیغات پستی است؛ چراکه تبلیغات استوری همیشگی نیست و بعد از مدت زمانی پاک می شود.

در استوری می توان آدرس دیگر پیج های اینستاگرام را قرار داد که در اصطلاح به آن تگ کردن می گویند.

تبلیغات اینستاگرام در IGTV

ای جی تی وی برای محتوای ویدئویی استفاده می شود. هنگامی که ویدئویی طولانی دارید و می خواهید در اینستاگرام قرار دهید، آن را در قسمت IGTV قرار می دهید. ویدئوهایی که از طریق پست منتشر می شوند دارای محدودیت هستند و نمی توانید ویدئوی طولانی پست کنید.

تبلیغات در IGTV به این صورت است که یک محتوای ویدئویی طولانی در باره کسبوکارتان درست می کنید و آن را در پیج های دیگر (یا پیج خودتان) قرار می دهید. معمولا ویدئوهای طولانی طرفدار زیادی ندارند، پس سعی کنید تمرکزتان را زیاد بر روی تبلیغات ویدئویی طولانی نگذارید. هزینه تبلیغات ویدئویی  IGTV تقریبا هم اندازه تبلیغات پستی است.

تبلیغات کامنتی (تبلیغات اینستاگرام زیر پست های دیگران)

تبلیغات کامنتی به اینصورت است که پیام های تبلیغاتی را در قسمت نظرات پست های پیج دیگران قرار می دهید. هم می توانید خودتان این پیام ها را بگذارید و هم می توانید افرادی را برای اینکار استخدام کنید.

نکته: اگر می خواهید تبلیغات کامنتیتان بازده بالاتری داشته باشد، پیام ها را در زیر پستهای پیجهای بزرگ و پرطرفدار بگذارید.

نکته: در کامنت می توان آدرس پیج را قرار داد ولی نمی توان لینک قرار داد، پس اگر سایت و فروشگاه دارید، آدرس پیجتان را در کامنت ها قرار دهید.

ساخت پیج اینستاگرام (پیش نیاز تبلیغات در اینستاگرام)

اگر می خواهید در اینستاگرام تبلیغات داشته باشید، توصیه می شود که حتما پیج کاری یا شخصی خودتان را بسازید. ساختن پیج اینستاگرام کار آسانی است و نیازی به آموزش خاصی ندارد؛ ولی در ادامه نکاتی را بررسی می کنم که با رعایت کردن آن ها پیج شما، پیجی استاندارد می شود.

بیو اینستاگرام

هر صفحه (پیج) اینستاگرامی قسمتی تحت عنوان بیو دارد. در این قسمت باید اطلاعات مهم و کلیدی پیجتان قرار بگیرد. این قسمت بیانگر این است که حیطه کاری شما چیست؟ و ماهیت پیجتان را نشان می دهد.

در این قسمت نام شرکت، یا برندتان را قرار دهید و اگر مجوز یا دستاوردی داشتید به صورت خلاصه بنویسید. می توانید راه های دسترسی به بیزنستان را در این قسمت قرار دهید؛ یعنی آدرس، شماره تلفن ،لینک وبسایت و.. . را در این قسمت قرار دهید.

توجه داشته باشید که اگر وبسایت یا فروشگاه اینترنتی دارید، واجب است که لینک وبسایتتان را در قسمت بیو قرار دهید. اگر لینکتان طولانی است می توانید از کوتاه کننده های لینک استفاده کنید.

نکته: وقتی لینک را در بیو قرار می دهید، می توانید در هنگام تبلیغات بنویسید که، اگر کسی مایل است از وبسایتتان دیدن کند، می تواند از لینک داخل بیو به وبسایتتان دسترسی داشته باشد. به این صورت هم لینک را در اختیار افراد قرار می دهید و هم احتمال اینکه افراد پیجتان را دنبال کند بیشتر می شود.

عکس پروفایل

عکس اینستاگرام تأثیر زیادی بر روی جذب مخاطبان دارد. سعی کنید از عکسی جذاب و متناسب با کسبوکارتان استفاده کنید. اگر کسبوکارتان لوگو دارد، بهتر است که لوگوی را در قسمت عکس پروفایل قرار دهید.

توضیحات خدمات و محصولات برای تبلیغات در اینستاگرام

پست های پیجتان باید اکثرا درباره محصولات و خدماتتان باشد. می توانید محصولات و خدماتتان را معرفی کنید و اگر مقدور است هزینه محصولات و خدماتتان را از طریق پست هایتان در اختیار مخاطبان قرار دهید.

اگر قیمت ها متغیر هستند، از مخاطبانتان بخواهید که برای دریافت قیمت به شما پیام دهند. می توانید قیمت های به روز و جدید را از طریق استوری به مخاطبان نمایش دهید.

مثال: فرض کنید طلا و نقره می فروشید، می توانید قیمت به روز طلا و نقره رو هر روز و یا هر چند ساعت در استوری قرار دهید.

هرچه توضیحات بیشتری درباره محصولات و خدماتتان ارائه دهید، مخاطب درباره شما اطلاعات بیشتری کسب می کند و مسلما میزان فروشتان افزایش پیدا می کند. سعی کنید همه نکات و مسائل را به صورت ساده و کامل توضیح دهید. مثلا اگر کارواش دارید به صورت دقیق و کامل به مخاطبانتان بگویید که ماشین هایشان را به چه طریق و با چه ابزاری می شویید و اگر امکانش هست از شستن ماشین ها فیلم بگیرید و در پیج قرار دهید.

چه پیج هایی برای تبلیغات مناسب هستند؟ (تبلیغات اینستاگرام)

پیجی که تبلیغاتتان را در آن می گذارید باید بازدید بالایی داشته باشد و همچنین معتبر باشد. بعضی از پیج ها اقدام به خرید فالوئر فیک (الکی و قلابی) می کنند. مثلا پیج صد هزار دنبال کننده دارد ولی فقط بیست هزار نفرشان حقیقی و واقعی هستند و بقیه پیج های غیر فعال هستند. مسلم است که وقتی در این پیج ها تبلیغات می کنید هزینه تبلیغات برای صد هزار نفر را پرداخته اید ولی عملا برای بیست هزار نفر تبلیغات کرده اید و این یعنی ضرر مالی.

برای اینکه بفهمید پیجی معتبر است یا نه، کافیست میزان لایک ها و کانتهای پست هایشان را بررسی کنید. البته کامنت و لایک هم می تواند فیک باشد ولی هزینه بالایی دارد و به صرفه نیست که برای هر پست هزاران لایک و کامنت فیک خریداری کنند.

برای اینکه بدانید استوری پیج ها چقدر بازدید می خورد پیش از تبلیغات می توانید از ادمین (مدیر) پیج بخواهید که آمار آخرین استوریشان را به شما بدهند.

توجه: بسیاری از پیج ها اعضای فیک و الکی دارند پس قبل از تبلیغات حتما بررسی کنید که پیج معتبر است یا خیر.

قوانین اینستاگرام

در ادامه لیست قوانین اینستاگرام قرار گرفته است.

  • کاربران اینستاگرام به هیچ وجه نباید تصویر، ویدئو و کامنت تبلیغاتی و اسپم در صفحه شخصی خود و یا سایر صفحات انتشار دهند.
  • کاربران این شبکه نباید پست و یا تصاویر دیگران را به نام خود انتشار دهند.
  • قانون کپی رایت باید توسط تمام کاربران این شبکه رعایت شود.
  • هیچ یک از کاربران این شبکه حق انتشار تصاویر و کامنت های غیر اخلاقی و غیر قانونی را ندارند.
  • کاربر اینستاگرام نباید پست ها و یا کامنت هایی که جنبه تهدید و آزار دارند، انتشار دهد.
  • پست ها و کامنت های فرد نباید شامل خودکشی یا ترغیب فرد به استفاده از مواد مخدر و روان گردان شود.

مطالب و محتوای زیر در اینستاگرام غیرقانونی هستند.

  • خرید و فروش سلاح گرم
  • خرید و فروش الکل
  • خرید و فروش دخانیات
  • فروش داروهای غیرقانونی
  • فروش حیوانات زنده
  • قمار آنلاین
  • انتشار محتواهای جنسی
  • سخنان تنفرآمیز
  • باج گیری یا آزار و اذیت شخصی
  • تشویق افراد به خشونت
  • تهدید کردن افراد جهت ایحاد صدمه جسمی، مالی و …
  • تشویق مردم به پذیرش خودآزاری
  • انتشار فیلمهای منفی و خشونت آمیز

محدودیت های اینستاگرام

اپلیکیشن اینستاگرام محدودیت هایی دارد، مانند محدودیت تعداد کاراکترهای کپشن، محدودیت تعداد لایک در روز و… . در ادامه به بررسی این محدودیت ها می پردازم.

توجه: اگر به این محدودیت ها توجه نکنید، اکانت شما به صورت محدود یا همیشگی بلاک و مسدود می شود.

محدودیت فالو کردن سایر کاربران

در هر ساعت فقط  10 نفر را می توانید فالو کنید و در طول روز 200 نفر را.

محدودیت لایک کردن پست های مختلف کاربران

در هر ساعت 300 پست را می توانید لایک کنید و در طول یک روز حدودا 7000.

محدودیت کامنت گذاشتن برای پست های مختلف

در هر ساعت 59 کامنت و در طول یک روز 500 کامنت می توانید قرار دهید.

محدودیت به کار بردن هشتگ در پست های مختلف

برای هر پست حداکثر 30 هشتگ می توانید قرار دهید. استاندارد تعداد هشتگ برای هر پست 4 تا 6 هشتگ است.

محدودیت تعداد کلمات کپشن (متن) پست اینستاگرامی

کپشن پستهای اینستاگرامی حداکثر می تواند 2200 کاراکتر باشد.

محدودیت تعداد کاراکترهای کامنت برای پست های مختلف

هر کامنت در اینستاگرام شامل  کاراکتر 240 می شود و اگر تعداد کاراکترهای کامنتتان بیشتر باشد در دو کامنت منتشر می شود.

محدودیت تعداد کاراکتر های بیوی کاربران مختلف

در بیو از 150 کاراکتر می توانید استفاده کنید.

محدودیت آنفالو کردن سایر کاربران

در هر 24 ساعت می توانید 70 نفر را آنفالو کنید.

درس بعدی فهرست درسنامه درس قبلی

 

مشاهده درسنامه های دیگر

لینکدونی آریا ـ لینک جدید ترین و بهترین گروه ها و کانال های روبیکا

عضویت در لینکدونی